Eerste twee weken in het mooie Oostenrijk - Reisverslag uit Lienz, Oostenrijk van Tijsinoostenrijk - WaarBenJij.nu Eerste twee weken in het mooie Oostenrijk - Reisverslag uit Lienz, Oostenrijk van Tijsinoostenrijk - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken in het mooie Oostenrijk

Door: Tijs Mutsaers

Blijf op de hoogte en volg

24 Mei 2015 | Oostenrijk, Lienz

Dit is mijn eerste reis verslag van mijn stage in Oostenrijk. Mijn stage is op een camping in Reisach, Karinthië Het idee was dat ik zou worden opgehaald door vrienden van de eigenaren. Ze wonen in Breda en dat is namelijk om de hoek. De eerste week was gepland als een werk week. 1 mei kwamen ze mij op halen hebben we kennis gemaakt en zijn we rond 20.00 vertrokken.

we kwamen zaterdag 2 mei rond een uur of 7/8. Toen heb ik een rondleiding gekregen op de camping zodat ik een beetje weet hoe alles zit.
De rest van hun vrienden zouden komen in de avond. Mijn eigen kamertje een beetje ingericht toen zijn we alvast aan de slag gegaan met wat klussen. Op de camping was er een hout opslag maar daar konden kinderen gewoon bij en dat was gevaarlijk voor hun. Dus hebben we daarvoor een deur gemaakt zodat het veiliger is.
Hier een paar dingen die we nog meer gedaan hebben in die week :

- een nieuw hok gemaakt voor het afval
- houten huisje gesloopt waar elektriciteit onder zat.
- onder het huisje zaten twee tonnen die hebben we er uit gehaald met zijn 4e. Die waren behoorlijk zwaar rond de 400 kilo.
- camping snoeien ( 3 hectare grond )
- een kelder opruimen wat een mega bende was.
- beach veld graven ( nog in de maak).

We hadden twee containers neer gezet eentje van 10 kub en een van 7 kub. eentje voor oud ijzer en eentje voor rest afval. Na die week zaten ze helemaal vol. S avonds hebben we ook leuk spelletjes gedaan en wat gedronken. Het was een leuke en drukke week.

die week heb ik lekker veel gewerkt en veel uren gemaakt. Toen ben ik twee dagen vrij geweest. eerste vrije dag heb ik besteed aan lekker uit rusten en series kijken. Genieten van het mooie weer. Want wauw het weer is geweldig hier. De eerste week was er alleen maar regen voorspelt en rond de 18/20 graden. Nou daar klopte dus niks van eh. gemiddeld was het 26 graden. en twee dagen was het 31 graden heerlijk was dat. dus je kan niet uit gaan van de weersvoorspellingen. de tweede vrije dag ben ik naar een stad gegaan genaamd Villach. Ik had weer geluk met het weer en het was een leuke stad ik ben met de trein gegaan. En ookal is mijn duits echt bagger haha heb ik me gered.

Na die twee dagen moest ik weer vol aan de bak. We gingen een huisje waar de gasten verblijven opknappen. Alles afgeplakt en gedaan en toen alles geverfd. Ik heb al een paar dingen geleerd dat er op een camping altijd iets te doen is. Hier in de bergen is het vooral de schade van de winter repareren want hier valt veel sneeuw die dingen kan verwoesten. En het is vooral op het voorbereiden van het hoogseizoen.

De foto's volgen nog en hierbij ga ik mijn eerste reisverslag eindigen.

Tot snel!!!

  • 12 Juni 2015 - 10:58

    Thomas:

    Hey Tijs,

    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt in Oostenrijk! Hoe gaat het met al het werk en je collega's? Lijkt me best zwaar in die hitte. Heel veel succes en plezier en kijk uit naar je volgende verslag.

    Grt. Thomas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Lienz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2015

laatste alweer.

28 Juli 2015

een na laatste

15 Juni 2015

Al op de helft.

15 Juni 2015

2de reisverslag

24 Mei 2015

Eerste twee weken in het mooie Oostenrijk

Actief sinds 24 Mei 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 1962

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

24 Mei 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: